دکل

راه اندازی انواع دکل

شرکت پیوند آزاد شبکه با بهره گیری از نیروی کارآمد و متخصص در نصب و راه اندازی تجهیزات مخابراتی، راه اندازی با بالاترین ضریب اطمینان و ریز ترین محاسبات مهندسی، قادر به نصب انواع دکل می باشد.

دکل مهاری (Gyed Tower):

دکل های مهاری به دکل هایی گفته می شود که به وسیله سیم مهار به زمین یا تکیه گاه دیگری مهار گردد . این نوع دکل ها به دلیل وزن پایین و سبکی وزن مزیت دارند و در مکان هایی که فضا به قدر کافی موجود باشد استفاده می گردد. اغلب در شبکه تلفن همراه، رادیو و بی سیم و شبکه های رایانه ای مورد استفاده قرار می گیرد. این دکل ها قابلیت نصب در پشت بام منازل و ادارات را داشته و علاوه بر اینکه ارتفاع ساختمان به بلندی محل نصب آنتن ها کمک کرده، در مناطق شهری مزیت فراوان دارد. این نوع دکل ها در صورتی که روی زمین نصب گردد نیاز به فضای زیادی جهت نصب سیم مهارها دارد. این دکل ها بسته به ابعاد و نوع ساخت به چند دسته تقسیم می شوند.اجزای این نوع دکل ها شامل سکشن (بدنه)، بیس پلیت، سیم مهاری، مهار کش، کرپی (کلمس)، صفحه تعادل، گوشواره، تاج سر دکل، تسمه کمربندی، پیچ و مهره و... می باشد.

دکل‌ خودایستا:

دکل‌های خودایستا اصطلاحا به دکل‌هایی گفته می‌شود که دارای ۳ یا ۴ پایه بوده و پایه ‌ها با اعضای خرپایی به گونه ای به هم متصل می‌شوند که هر چه به ارتفاع دکل افزوده می شود از اندازه اضلاع آن کاسته می شود، به نوعی که این دکل ها تنها بر روی پایه های خود استوار هستند و از این رو خود ایستا نامیده می شوند.

دکل‌ خودایستای چهارپایه

این نوع دکل‌ها به صورت چهار پایه بوده که معمولاًَ تمام قطعات دکل از نبشی ساخته می‌شود که بوسیله پیچ و مهره به یکدیگر متصل می شوند. این دکل‌ ها برای بارهای زیاد و معمولاً برای ارتفاع‌ های بلند تر از ۲۴ متر استفاده می‌شود.

دکل‌ خودایستای سه پایه

دکل‌های خودایستا سه پایه دکل‌ هایی هستند که به صورت مشبک بوده و دارای سه پایه می ‌باشد. پایه ‌ها اکثرا از لوله و اعضای داخلی به صورت خرپایی از نبشی ساخته می‌شود. در ساخت پایه‌ها از نبشی، نبشی ۶۰ درجه، میل گردهای توپر، پروفیل ‌های خمکاری شده و... نیز استفاده می‌شود. اعضای داخلی ( بریس‌ها ) از نبشی، لوله و میلگرد ساخته می‌شود. این نوع دکل‌ ها برای نصب آنتن های ماکروویو، آنتن های موبایل و بی سیم استفاده می‌شود.

دکل‌های تک‌پایه

دکل‌های تک‌پایه یا مونوپل به دکل‌هایی گفته می‌شود که به صورت تک‌پایه باشد. این دکل‌ها با مقاطع چند وجهی ساخته می‌شود.این نوع دکل‌ها بر روی یک پایه استوار بوده و لنگر زیادی در پای دکل وجود دارد. لرزش این دکل‌ها به تناسب بقیه دکل‌ها بیشتر می‌باشد. این نوع دکل‌ها با توجه به فضای کمی که اشغال می‌کنند در محیط‌های شهری که زمین از ارزش بالائی برخوردار است استفاده می‌شود. ظرفیت باربری آنها محدود بوده و در اکثر مواقع تنها برای شبکه موبایل استفاده می‌شود. این دکل‌ها تنها با جرثقیل نصب می‌شود.


افزودن ماژول جدید
0%