Migration

Migration


مهاجرت شبکه (Migration)، شامل انتقال داده ها و برنامه ها از یک شبکه به یک دیگر، جهت ارتقاء یا افزودن یک سیستم جدید به شبکه است.


فرآیند مهاجرت می تواند فایل ها را در یک شبکه جدید راه اندازی کند و یا دو شبکه مستقل را با هم ترکیب کند. نیاز به مهاجرت شبکه ممکن است از مسائل امنیتی، بازسازی شرکت ها، نیاز برای ذخیره سازی بیشتر و بسیاری موارد دیگر حاصل شود.

روند مهاجرت برای سیستم با مهاجرت کل شبکه چند تفاوت ظریف دارد. مهاجرت سیستم فایل ها و برنامه ها را به یک سیستم عامل جدید منتقل می کند. در حالی که در مهاجرت از یک شبکه ممکن است، همان سیستم عامل را نگه دارید و فقط طریقه دستیابی به داده ها تغییر یابد. گاهی اوقات، مهاجرت سیستم به طور همزمان با مهاجرت شبکه انجام می شود، اما این گزینه ممکن است باعث زمان Downtime اضافی شود.


یک مسئله رایج که می تواند به مهاجرت یک شبکه نیاز داشته باشد امنیت داده است. سیستم های قدیمی تر شبکه، همیشه پروتکل های امنیتی مورد استفاده در شبکه های کامپیوتری مدرن را ندارند. با پیشرفت فن آوری اطلاعات و علوم کامپیوتر، نقوص امنیتی پروتکل های شبکه، شناخته، رفع و به روز رسانی می گردند. در برخی موارد، پروتکل شبکه منسوخ شده و اینقدر ناامن می شود که کل سیستم می بایست ارتقاء داده شود.


همچنین ساختار شرکت ممکن است بر نیازهای شبکه تاثیر بگذارد. در حالی که یک کسب و کار کوچک ممکن است، با استفاده از شبکه در خانه و یک سیستم کامپیوتر مرکزی، قادر به کار باشد، اما با گسترش شرکت و یا رشد آن ممکن است، نیازهای جدید و یا پیچیده تر به وجود آید.

یک نمونه معمول از مهاجرت شبکه، حرکت از یک شبکه مبتنی بر سیستم عامل به یک سیستم شبکه مبتنی بر ابر است. سیستم مبتنی بر ابر از راه دور عمل می کند، به کاربران اجازه می دهد تا فایل ها را از هر منطقه ای که به شبکه متصل هستند، بتوانند آپلود، ویرایش و حذف کنند.


شبکه ابری همچنین یک راهکار جدید از امنیت داده ها را ارائه می دهد، زیرا فایل ها، پشتیبان گیری می شوندو به صورت محلی و خارج از سایت در مکان امن ذخیره می شود. این تهدید آسیب فیزیکی به تجهیزات و از دست دادن داده ها را از بین می برد.
افزودن ماژول جدید
0%